سئو چیست

سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو چیست

۴۱ بازديد

سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت  Search Engine Optimization است. این عبارت به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو یک اصطلاح رایج در میان افرادی است که در زمینه ارتقا رتبه سایت فعالیت دارند. تمامی کسانی که در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت، تولید محتوا و ... فعالیت می کنند، سئو را به عنوان اصل بنیادین پذیرفته اند.

سئو و بهینه سازی فرایند است که طی آن رتبه و تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش می یابد. سئو یک امر تخصصی و پیچیده می باشد که نیازمند رعایت تکنیک های متعددی است.

سئو به معنای به کارگیری روش هایی است که موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. سایت هایی که رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشند، در صفحات نخست نتایج جستجو دیده می شوند. کاربران اینترنتی که برای پاسخگویی به سوالات خود وارد موتورهای جستجو می شوند، با دیدن سایت مورد نظر خود در صفحات نخست نتایج جستجو وارد آن می شوند.

در واقع سئو یک فرآیند ساده نیست که بتوان به راحتی آن را برای سایت خود پیاده کرد. بلکه براساس مجموعه ای از اسلوب ها و روش های علمی انجام می شود. زمانی که اولین بار گوگل فعالیت خود را در اوایل دهه 1990 آغاز کرد، وب سایت ها به مانند امروز گسترده نبودند. به همین دلیل رتبه بندی آنها براحتی انجام می شد. اما زمانی که تعداد وب سایت ها افزایش پیدا کرد، این امر مشکل تر شد.

در حال حاضر ممکن است در زمینه یک محصول، هزاران وب سایت های در حال فعالیت باشند. بنابراین دسته بندی آنها برای موتورهای جستجو کار آسانی نیست. هدف موتورهای جستجو از رتبه بندی سایت ها، قرار دادن بهترین آنها در اختیار کاربران است. در واقع موتورهای جستجو نقش نماینده و وکیل کاربران اینترنتی را ایفا می کنند که به نمایندگی از طرف آنها وب سایت ها رتبه بندی می کنند و بهترین آنها را در صفحات نخست نمایش می دهند.

اهمیت موتورهای جستجو در رتبه بندی سایت ها

اگر تصور کنیم موتورهای جستجو غیرفعال شوند و یا کاربران برای جستجوی مطالب خود، از موتورهای جستجو استفاده نکنند، در این صورت زمانی که صفحه نتایج جستجو در مقابل آنها قرار می گیرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که لیست سایت هایی که در این صفحه قرار گرفته است، دقیقا منطبق بر خواست آنها باشد و یا بتواند به سوالات و کنجکاوی آنها پاسخ دهد. به همین دلیل نقش موتورهای جستجو اهمیت پیدا می کند.

اهداف سئو

سئو با هدف های زیر انجام می شود:

افزایش تعداد بازدیدکننده سایت

برندسازی و تبلیغات گسترده برای محصولات و نام تجاری آنها

افزایش میزان ترافیک ورودی سایت

کسب رتبه بهتر برای سایت در موتورهای جستجو

جلب نظر کاربران اینترنتی و در نتیجه افزایش تعداد مشتریان وفادار

فروش بیشتر محصولات و ارتقا راندمان کاری شرکت

 

در این میان یک سوال ذهن بسیاری از مدیران را به خود جلب می کند؛ چه عاملی موجب می شود تا برخی از سایت ها در صفحات نخست نتایج قرار می گیرد؟ برای پاسخگویی به این سوال، باید به تکنیک ها و روش هایی بپردازیم که تاثیر زیادی افزایش رتبه سایت دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.