انواع روش های سئو

سئو و بهینه سازی وب سایت

انواع روش های سئو

۴۹ بازديد

 

سئو به دو روش معمول انجام می شود که عبارتند از:

سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه به معنای کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... می باشد که مبنای سئو را تشکیل می دهد. زیرا تنها جایی که وبمستر بر روی آن کنترل کامل دارد. هر گونه تغییری که بر روی محتویات سایت صورت بگیرد، موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. در این روش باید و سئو و توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام شود.

سئو خارج از صفحه (Off Page SEO)

زمانی که سئو خارج از صفحه استفاده می شود، تمام تکنیک ها در خارج از سایت خواهد بود و شامل فرآیند سئو تمامی روش هایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت به وبمستر کمک کند. این روش سئو موجب پیوند یک سایت به سایت های معتبر می شود.  

 

تکنیک های سئو

موتورهای جستجو الگوریتم های متعددی را برای سئو و رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند. اما از آنجا که نمی خواهند برخی از وب سایت ها راه فریبکاری را در پیش بگیرند و با کنار گذاشتن این تکنیک ها از روش های دیگری استفاده کنند، از افشا کردن تکنیک های سئو خودداری می کنند. در این میان برخی شرکت های فعال در زمینه طراحی و سئو و بهینه سازی سایت، اقدام به کشف این الگوریتم ها کرده اند که در زیر به برخی از مهمترین و تاثیرگذارترین آنها می پردازیم.

تولید محتوا

اولین تکنیکی که برای سئو و بهینه سازی سایت توصیه می شود، تولید محتوا می باشد. تولید محتوا به این معناست که باید برای سایت مقالات علمی و با کیفیت تولید کرد. محتواهایی که در سایت قرار می گیرند، نقش محصولات یک فروشگاه را ایفا می کنند. همانطور که مشتریان هنگام ورود به یک سایت به محصولات موجود در فروشگاه اهمیت زیادی می دهند، وجود محتوا نیز برای سئو و بهینه سازی سایت مهم است. در واقع  بازدیدکنندگان در اغلب موارد برای مشاهده محصولات وارد سایت نمی شوند. بلکه هدف آنها از ورود به سایت، پاسخ به سوالات ذهنی می باشد. بنابراین محتواهایی که در سایت قرار می گیرد، باید پاسخگوی سوالات و کنجکاوی های کاربران اینترنتی باشد.

از سوی دیگر، برای در بحث سئو و بهینه سازی سایت، باید محتواها کاملا تولیدی و دست اول باشند. محتواهایی که تکراری یا کپی شده هستند، به سایت آسیب می رسانند. زیرا موتورهای جستجو هوشمند عمل می کنند و به راحتی می توانند محتواهای کپی شده را تشخیص دهند. در نتیجه پس از مدت کوتاهی سایت را مسدود و از دسترس کاربران خارج می کنند. برای جلوگیری از این موارد، بهتر است تولید محتوا مجزا و متفاوت از وب سایت های رقیب صورت بگیرد. در این زمینه، آنالیز و بررسی سایت برای سئو لازم است تا نیاز کاربران اینترنتی بررسی شود. این کار می تواند به وبمسترها در تولید بهتر محتوا کمک کند. به هر میزان که محتوای سایت بیشتر و جدیدتر باشد، سئو و بهینه سازی سایت نیز سریعتر انجام می شود و رتبه سایت در موتورهای جستجو افزایش می یابد. در تولید محتوا باید به موارد زیر توجه کرد:

توجه به ساختار و سازماندهی محتوا مطابق با اصول سئو

استفاده از H2، H3 و ul در بین محتوا

استفاده از منابع موثق و دست اول

خودداری از انتشار مطالب کذب و غیرواقعی

خودداری از تبلیغات گسترده و توجه صرف به نیاز بازدیدکنندگان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.